Általános szerződési feltételek

  • Legutolsó frissítés: 2025. április 17.
  • Legutolsó frissítés: 2025. április 19. 14:50 - Banki utalás (előre utalás) mint fizetési opció bevezetésre került, azaz 5.5.2.3. és 5.12.3. pontok bevezetésre kerültek
  • Legutolsó frissítés: 2025. április 26. 11:40 - Foxpost árcsökkentés, GLS szállítási mód(ok) bevezetése (azaz 5.5.1.4. és alpontjai bevezetésre kerültek), finomítása GLS bevetéséhez kapcsolódóan 6.1.1. és 6.2.1. pontoknak, és ezen móddosítások ba- és átvezetése a fizetési és szállítási feltételeken is az https://www.hobbycard.hu/fizetes-szallitas-feltelek oldalon

1. Szolgáltató adatok

1.1. Cégadatok

Cégnév: ByteCloud KFT.

Székhely: 3526 Miskolc, Álmos utca 5. A épület

Cégjegyzékszám: 05-09-037889

Adószám (VAT ID): 32585300-2-05

EU adószám (EU VAT ID): HU32585300

E-mail: info@bytecloud.hu

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): 

1.2. Banki adatok
1.2.1. Bankszámla

OTP Bank számlaszám: 11734073-25881312-00000000

OTP Bank (nemzetközi) számlaszám: HU45 - 11734073 - 25881312 - 00000000

1.2.2. Revolut

Revolut: @bytecloudkft

Revolut: LT02 3250 0624 9125 2679

 

2. Alapvető, bevezető rendelkezések, definíciók

2.1 Definíciók

Szolgáltató:  Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Fogysztó részére szolgáltatást nyújt, aki a Fogysztóval szerződést köt. Jelen dokumentum és alpaján ez a "Szolgáltató adatok" pontban megadott természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

2.2.

Szerződés nyelve: magyar

2.3.

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés utólag nem hozzáférhető, nem kerül iktatásra, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják, ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magatartási kódexre nem utal.

A webshop működésével, megrendelési, szállítási és fizetési módjaival kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken és a weboldalon keresztűl rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.hobbycard.hu/aszf) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról https://www.hobbycard.hu/aszf.

2.4.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.5.

A jelen ÁSZF 2025. április 17. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

2.6.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2.7.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon vagy értékesítési csatornán közzétett termékek és/vagy szolgáltatások adás-vételével kapcsolatban. 

2.8.

A Szolgáltató termékeit, szolgáltatásait a hobbycard és hobbycardcloud márkanév alatt végzi. A szolgáltatóhoz köthető egyéb web- / értékesítés / hírdetési oldalak melyekre kiterjed jelen dokumentum (ÁSZF) hatálya: bytecloud.hu, hobbycard.hu, hobbycard.eu, hobbycard.cloud, tiktok.com/@hobbycardcloud, facebook.com/hobbycardcloud, facebook.com/groups/hobbycardcloud, twitch.tv/hobbycardcloud.

 

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre és ára

3.1.

A megjelenített termékek / szolgáltatások a webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon, e-mailben, Facebook Massenger üzenetben) rendelhetők meg. A termékekre / szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak magyar forintban értendők, bruttó árak (azaz tartalmazzák a törvényben előírt áfát), az árak a fizetendő összegek, azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség - nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.

3.2.

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását (ha ez lehetséges), a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges), és feltűnteti az eladási egység árat.

3.2.1. Speciális termékekre vonatkozóan
3.2.1.1. BRK

etc.

3.3.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

3.4

Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató nem köteles a megrendelést a hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést, vagy megrendelését fenntartani a helyes áron.

Hibás árnak minősül például

  • 0 Ft
  • 1 Ft
  • akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az eredeti árhoz képest.
3.5.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

 

4. Regisztráció, vásárlás

4.1.

A Felhasználó megrendelését / vásárlását leadhatja regisztrált fiók nélkül is, és regisztrált fiókkal is.

4.2.

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és / vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb hibáért, problémáért, kárért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználó egyértelmű beazonosítása után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számla kiállítása és a kiszállítás ne ütközzön további akadályba. 

4.3.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy azt illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé teszi (ha van regisztrációja az oldalon).

4.4.

A szolgáltatás igénybevétele / megrendelése / előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez (természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet) köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. A pernyertesség következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

 

5. Rendelés menete

5.1.

Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba / vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

5.2.

Felhasználó a megvásárolni kívánt termék darabszámát beállítja.

5.3.

Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra /feliratra kattintva.

5.4.

A "kosár"-ban ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát és vételárát, iiletve ellenőrzi a kosárba helyezett összes termék összeített fizetendő összegét. A „törlés - X” ikonra / feliratra kattintva törölheti a kosár egyes, vagy összes tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó. A "kosár" felületen a webshop előzetes (de nem pontos) tájékoztatást jelenít meg a várható szállítási költségről és a várható szállítási határidőről.

5.5.

Felhasználó a következő lépésben (bejelentkezhet és / vagy) megadja a szállítási címet, majd a szállítási és utána fizetési módot kell választania, melynek típusai a következők:

5.5.1 Szálítási módok, költségek
5.5.1.1. Élő bontás, tárolom a lapjaimat (max. 2 hó)

Ingyenes

Ezt az opciót a Felhasználó akkor válassza, ha a éppen élő adásban értékesít a Szolgáltató és a Felhasználó élő adásban szeretné bontatni a terméket, vagy ha éppen nincs élő adás, de a következő élő adás során szeretné bontatni. Ekkor a bontás és így a megrendelés teljesítése az élő adásban azonnal megtörténik a Szolgáltató részéről. Az élő adás után a Felhasználó kártyáinak tárolását maximum 2 hónapig tudja szavatolni a Szolgáltató, a tárolási szabályok betartásával, de maximum a tárolási kapacitásáig. 2 hónapon belül azonban mindenképpen kérnie kell a Felhasználónak a nálunk tárolt kártyái szállítását az erre kialakított menüpontban. Teljesítésről, szavatosságról, elállási jogról bővebben az ÁSZF erre vonatkozó pontjai mérvadóak.

5.5.1.1.1 Speciális termékekre vonatkozóan
5.5.1.1.1.1 BKR

etc

5.5.1.2. FOXPOST - Packeta Group csomagautomata

Átalogos alapár: br. 1500.-Ft-tól

br. 1500.- Ft-tól - br. 4000.- Ft-ig csomagmérettől és egyéb szolgáltatás igénybevételétől függően

A csomag a Felhasználó által kiválasztott FOXPOST - Packeta csomagautomatába kűldi a Szolgáltató. A csomag feladását a Szolgálató minnél hamarabb elvégzi. Csomag érkezése általában átlagosan 1-3 munkanapot vesz igénybe (2 - 5 munkanap is lehetséges). Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy egyes esetekben késedelmek lehetnek a csomagok kézbesítése során (pl.: megnövekedett csomagszám a szolgáltatónál). Ennél az opciónál utánvét lehetőségére nincs lehetőség. További információkat és adatok kezeléséről a https://www.hobbycard.hu/adatvedelmi-nyilatkozat linken és a https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek linket olvashat.

5.5.1.3. MPL Csomagautomata

Átlagos alapár: br. 5000.- Ft -tól

A csomagot a Felhasználó által kiválasztott MPL automatába vagy Postapontra, Postára szállítja ki a Magyar Posta. Csomag érkezése általában átlagosan minimum 3-5 munkanapot vesz igénybe (3 - 7 munkanap is lehetséges). Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy egyes esetekben késedelmek lehetnek a csomagok kézbesítése során (pl.: megnövekedett csomagszám a szolgáltatónál). Enél az opciónál utánvét lehetőségére nincs lehetőség. További információkat és adatok kezeléséről a https://www.hobbycard.hu/adatvedelmi-nyilatkozat linken és a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf linken olvashat.

5.5.1.4. GLS
5.5.1.4.1. GLS csomagautomata

Átalogos alapár: br. 1500.-Ft

Br. 1500.- Ft-tól, de csomagmérettől és súlytól és egyéb szolgáltatás igénybevételétől függően

A csomag a Felhasználó által kiválasztott GLS csomagautomatába kűldi a Szolgáltató. A csomag feladását a Szolgálató minnél hamarabb elvégzi. Csomag érkezése általában átlagosan 1-3 munkanapot vesz igénybe (2 - 5 munkanap is lehetséges). Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy egyes esetekben késedelmek lehetnek a csomagok kézbesítése során (pl.: megnövekedett csomagszám a szolgáltatónál). Ennél az opciónál utánvét lehetőségére nincs lehetőség. További információkat és adatok kezeléséről a https://gls-group.com/HU/hu/adatkezelesi-tajekoztato/ linken és a https://www.csomag.hu/hu/oldal/aszf linket olvashat.

5.5.1.4.2. GLS csomagpont

Átalogos alapár: br. 1500.-Ft

Br. 1500.- Ft-tól, de csomagmérettől és súlytól és egyéb szolgáltatás igénybevételétől függően

A csomag a Felhasználó által kiválasztott GLS csomagpontra kűldi a Szolgáltató. A csomag feladását a Szolgálató minnél hamarabb elvégzi. Csomag érkezése általában átlagosan 1-3 munkanapot vesz igénybe (2 - 5 munkanap is lehetséges). Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy egyes esetekben késedelmek lehetnek a csomagok kézbesítése során (pl.: megnövekedett csomagszám a szolgáltatónál). Ennél az opciónál utánvét lehetőségére nincs lehetőség. További információkat és adatok kezeléséről a https://gls-group.com/HU/hu/adatkezelesi-tajekoztato/ linken és a https://www.csomag.hu/hu/oldal/aszf linket olvashat.

5.5.1.4.3. GLS házhozszállítás

Átalogos alapár: br. 1900.-Ft-tól

Fix házhozszállítás pótdíj: br. 220.-Ft

Br. 1900.- Ft-tól, de csomagmérettől és súlytól és egyéb szolgáltatás igénybevételétől függ és plusz br. 220.-Ft pótdíj

A csomag a Felhasználó által megadott címre kűldi a Szolgáltató. A csomag feladását a Szolgálató minnél hamarabb elvégzi. Csomag érkezése általában átlagosan 1-3 munkanapot vesz igénybe (2 - 5 munkanap is lehetséges). Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy egyes esetekben késedelmek lehetnek a csomagok kézbesítése során (pl.: megnövekedett csomagszám a szolgáltatónál). Arra is felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy ennél a szállítási módnál a csomag szállítás alapára nagyban függ a csomag méretétől és súlyától, valamint a házhoszállítás egy fix br. 220.-Ft pódíjjal egészül ki. Ennél az opciónál utánvét lehetőségére nincs lehetőség. További információkat és adatok kezeléséről a https://gls-group.com/HU/hu/adatkezelesi-tajekoztato/ linken és a https://www.csomag.hu/hu/oldal/aszf linket olvashat.

5.5.2. Fizetési módok
5.5.2.1. Bankkártyás / GooglePay / ApplePay fizetés Barionnal

Az online bankkártyás / Google Pay / Apple Pay fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával / Google Pay / Apple Pay fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Bővebben a tárolt és kezelt adatokról az "Adatvédelmi nyilatkozat" oldalon és https://www.hobbycard.hu/adatvedelmi-nyilatkozat linken tájékozódhat, illetve a következő oldalakon: https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/ https://www.barion.com/hu/jogi-informaciok/

5.5.2.1.1 Speciális termékekre vonatkozóan
5.5.2.1.1.1. BRK

etc

5.5.2.2. Revolut (előre utalás)

Revolut tag: @bytecloudkft

Revolut IBAN: LT023250062491252679

Rendelési szám / azonosítót kötelezően kell kitölteni a közlemény rovatban a Felhasználónak amikor az utalási adatokat megadja, a rendelés könnyebb beazonosításához.

A fizetési mód esetén a Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jàr. Szintén elfogadja és tudumásul veszi, hogy a megrendelt termékek bontása (Élő bontás, tárolom a lapjaimat (max. 2 hó) szállítási opció) vagy a megrendelés feldolgozása / szállítása (valamelyik csomagautomata szállítási opció) az összeg beérkezését követően történik.

A fizetés a Revolut rendszerén keresztül valósul meg. A Revolut kezeli a vásárló fiók adatait. A fizetés során a Revolut a banki átauláshoz hasonló adatokat közöl. Bővebben a tárolt és kezelt adatokról az "Adatvédelmi nyilatkozat" oldalon és https://www.hobbycard.hu/adatvedelmi-nyilatkozat linken tájékozódhat, illetve a következő oldalkon: https://www.revolut.com/hu-HU/legal/website-terms-and-conditions/ https://www.revolut.com/hu-HU/legal/ https://www.revolut.com/hu-HU/legal/data-privacy-for-candidates/ https://www.revolut.com/hu-HU/legal/data-privacy-for-candidates/ https://www.revolut.com/hu-HU/privacy-policy/

5.5.2.2.1 Speciális termékekre vonatkozóan
5.5.2.2.1.1. BRK

etc

5.5.2.3. Banki átutalás (előre utalás)

Számlaszám: 1173407325881312

Kedvezményezett: BYTECLOUD KFT

Rendelési szám / azonosítót kötelezően kell kitölteni a közlemény rovatban a Felhasználónak amikor az utalási adatokat megadja, a rendelés könnyebb beazonosításához.

Banki átutalás fizetési mód esetén a Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jàr. Szintén elfogadja és tudumásul veszi, hogy a megrendelt termékek bontása (Élő bontás, tárolom a lapjaimat (max. 2 hó) szállítási opció) vagy a megrendelés feldolgozása / szállítása (valamelyik csomagautomata szállítási opció) az összeg beérkezését követően történik. Figyelem: az átutalásért a Felhasználó saját számlavezető bankja a számlacsomagja szerinti díjat számolhat fel, melyről a bankja hirdeményében tájékozódhat.

5.5.2.3.1 Speciális termékekre vonatkozóan
5.5.2.3.1.1. BRK

etc

5.6.

A megrendelés összesítő oldalon megjelnik a fizetendő végösszeg, szállítási cím, szállítási mód és annak megfelelő szállítási cím, és a fizetési mód.  A fizetendő végösszeg a megrendelés és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.7.

Az adatok megadott ellenőrzését követően Felhasználó a ”MEGRENDELEM” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.8.

Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

5.9. Adatbeviteli hibák javítása a megrendelési folyamat során

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Azaz a rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére / ellenőrzésére, illetve annak tartalmának módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt terméket vagy mennyiséget tartalmazza, akkor az „X” vagy „törlés” gombra kattint, vagy mennyiséget tudja növelni vagy csökkenteni, ezután megnyomja a „kosár frissítése” gombot. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására / törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását e-mailen vagy webshop erre kialakított "Kapcsolat". menüpontban.

5.10.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, vagy a fiókjához tartozó úgynevezett "levészemét" mábba kerül.

5.11.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

5.12.

A megrendelés leadása után a Felhasználó a választott fizetési mód alapján ki kell egyenlítenie a megrendelés végösszegét. A fizetés kiegyenlítése az alábbi módon történik:

5.12.1. Bankkártyás / GooglePay / ApplePay fizetés Barionnal

A "Bankkártyás / GooglePay / ApplePay fizetés Barionnal" fizetési mód esetén a webshop automatikusan átírányitja a Felhasználót a Barion fizetési szolgáltató oldalára, ahol választhat több különböző fizetési módok közül (bankkártya, ApplePay, GooglePay). A Barion fizető oldalon hagyja jóvá a tranzakciót. Pillanatokon belül értesítés érkezik e-mailben a sikeres tranzakcióról, ezzel egy időben Szolgáltató is megkapja az értesítést a sikeres fizetésről, és elkezdi a megrendelés feldolgozását.

A Bankkártyás / GooglePay / ApplePay fizetés szinte azonnal végbe megy.

5.12.2. Revolut (előre utalás)

A Felhasználónak a Revolut alkalmazásba be kell jelentkeznie, és ott a Felhasználónak kell gondoskodni a rendelés végösszegének átutalásáról, Meg kell adnia az utaláshoz szükséges adatokat. melyek a következők:

  • Revtag: @bytecloudkft
  • Közlemény: megrendelés azonosítója

vagy

  • Revolut nemzetközi IBAN: LT02 3250 0624 9125 2679
  • Közlemény: megrendelés azonosítója

Ha minden adatot renden talál az ellenőrzés után, akkor hagyja jóvá a tranzakciót. Amint a Szolgáltató is megkapja az értesítést a sikeres fizetésről, a Szolgáltató egyértelműen beazonosítja a fizetéshez tartozó megrendelést, azután elkezdi a megrendelés feldolgozását. 

Felhasználó figyelmét felhívjuk, hogy ha egy idegen banki átutalással szeretné kiegyenlíteni (Revolut számlára), akkor 1-2 munkanap átfutási idővel kell számolnia, mire teljes egészében végbemegy a tranzakció. Így csak azután tudjuk megkezdeni a megrendelés feldoglozását.

Azonban a Revolut számlák közötti tranzakció szinte azonnal végbe megy.

Figyelem: az átutalásért a Felhasználó számlacsomagja vagy a Revolut szerződsési feltételei szerint díjat számolhat fel, melyről a Revolut hirdeményében tájékozódhat.

5.12.3. Banki utalás (előre utalás)

A Felhasználónak a saját banki alkalmazásába vagy az online nnetbankjába be kell jelentkeznie, és ott a Felhasználónak kell gondoskodni a rendelés végösszegének átutalásáról, Meg kell adnia az utaláshoz szükséges adatokat. melyek a következők:

  • Számlaszám: 11734073-25881312-00000000
  • Kedvezményezett : BYTECLOUD KFT
  • Közlemény: megrendelés azonosítója

vagy

  • Számlaszám nemzetközi IBAN: HU45  11734073-25881312-00000000
  • Kedvezményezett : BYTECLOUD KFT
  • Közlemény: megrendelés azonosítója

Ha minden adatot renden talál az ellenőrzés után, akkor hagyja jóvá a tranzakciót. Amint a Szolgáltató is megkapja az értesítést a sikeres fizetésről, a Szolgáltató egyértelműen beazonosítja a fizetéshez tartozó megrendelést, azután elkezdi a megrendelés feldolgozását. 

Felhasználó figyelmét felhívjuk, hogy ha egy nemzetközi idegen banki átutalással szeretné kiegyenlíteni, akkor 1-2 munkanap átfutási idővel kell számolnia, mire teljes egészében végbemegy a tranzakció. Így csak azután tudjuk megkezdeni a megrendelés feldoglozását.

Azonban a a magyarországi bankszámlák közötti tranzakció szinte azonnal végbe megy.

Figyelem: az átutalásért a Felhasználó saját számlavezető bankja a számlacsomagja szerinti díjat számolhat fel, melyről a bankja hirdeményében tájékozódhat.

 

6. Rendelés feldolgozása és teljesítése

6.1. Rendelés feldolgozása
6.1.1. Rendelés feldolgozása "FOXPOST - Packeta Group csomagautomata" vagy "MPL Csomagautomata" vagy "GLS csomagautomata" vagy "GLS csomagpont" vagy "GLS házhozszállítás" szállítási opcióval történt megrendelés esetén

A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

6.1.1.1. Speciális termékekre vonatkozóan
6.1.1.1.1. BRK

etc

6.1.2. Rendelés feldolgozása "Élő bontás, tárolom a lapjaimat" szállítási opcióval történt megrendelés esetén

A megrendelések feldolgozása élő adás alatt folyamatosan történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az az élő adáson kívül történik, az azt követő élő adás során kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

6.1.2.1. Speciális termékekre vonatkozóan
6.1.2.1.1. BRK

etc

6.2. Rendelés teljesítése
6.2.1. Rendelés teljesítése "FOXPOST - Packeta Group csomagautomata" vagy "MPL Csomagautomata" vagy "GLS csomagautomata" vagy "GLS csomagpont" vagy "GLS házhozszállítás" szállítási opcióval történt rendelés esetén

Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1 napon belül.

6.2.1.1. Speciális termékekre vonatkozóan
6.2.1.1.1. BRK

etc

6.2.2.  Rendelés teljesítése "Élő bontás, tárolom a lapjaimat" szállítási opcióval történt megrendelés esetén

Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1 napon belül, de legkésőbb az élő adás  során amikor bontásra kerül a megrendelt termék a Felhasználó számára az  élő adásban, melyről videófelvétel készül.

Teljesítési határidő ha a Felhasználó élő adáson kívűl adta le rendelését és "Élő bontás, tárolom a lapjaimat" szálíltási opcióval, akkor a szerződés létrejöttétől számított 1 nap a teljesítési határidő, de légkésőbb a következő élő adás (1 naponta), amikor bontásra kerül a megrendelt termék a Felhasználó számára.

6.2.2.1. Speciális termékekre vonatkozóan
6.2.2.1.1. BRK

etc

6.3.

Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. 

6.4.

Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.5.

A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

6.6.

 A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

  1. a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
  2. a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.

A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha

  1. a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
  2. a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.
6.7.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.

6.8.

Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján  – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

 

7. Elállás, visszatérítés

7.1.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

 A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén
    • a) a terméknek,
    • b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
    • c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    • d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.2.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű írásos nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

7.3.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

7.4.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.5.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

7.6.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának közvetlen költségén kívül más költség nem terheli.

7.7.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

7.8.

A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  1. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül / vegyülhet más áruval;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére;
7.9.

Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés elállástól való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

7.10.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.11.

Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

7.12.

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

7.13.

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi és a Szolgáltató azt átvettem. A Szolgáltató általi átvétel dátuma a visszaküldés telejítési idéjének.

7.14. 

 A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, ha a termék eredeti, sértetlen, bontatlan állapotban küldi vissza.

7.15.

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.16.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az eredeti, sértetlen, bontatlan csomagolású áru(ka)t.

7.17.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére. 

7.18.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel a tartó fogysztási cikk esetében.

7.19.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor érhető el.

7.20.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011L0083&from=HU érhető el.

7.21.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

7.22.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

7.23.

 Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.24.

Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő közvetlen költségeket. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

8. Garancia, jótállás, szavatosság

8.1. Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

8.2. Kellékszavatosság
8.2.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

8.2.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

Felhasználó a választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést,

kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
  • a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
  • a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
8.2.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

  • két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
  • két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

8.2.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

8.2.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül)? 

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

8.3. Termékszavatosság 
8.3.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.3.2. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

8.3.4 Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.3.5. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.3.6. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

8.3.7. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3.8.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez alapján a Szolgáltató nem tartozik szavatossággal, illetve jótállással, ha bizonyítani tudja, hogy a kár a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8.4. 

A Felhasználó által a "Élő bontás, tárolom a lapjaimat" szálítási opcióval leadott megrendelés teljesítésétől () számított maximum 2 hónap szavatossági időt vállal a Szolgáltató, de csak a Szolgáltató maximális tárolási kapacitásáig, és csak abban az esetben, ha a Felhasználó a szavatossági határidőn belül kéri a tulajdonát képező termékek szállítását az ÁSZF-ben meghatározott szállítási opciók közül választva egyet, de ebben az esetben az "Élő bontás, tárolom a lapjaimat" szállítási opció nem válaszható. A szolgáltató vállalja, hogy a vállalt szavatossági idő alatt a tárolási szabályok betartásával tárolja és megőrzi a Felhasználó tulajdonát képező termékeket. A folyamatos megrendelés aktivitással rendelkező Felhasználónak továbbtárolást és szavatosságot biztosít a Szolgáltató, de csak a Szolgáltató maximális tárolási kapacitásáig. A folyamatos megrendelés aktivitással rendelkező Felhasználónak felhívjuk a figyelmét, hogy a Szolgáltató tárolási kapacitása véges, és javasolja az maximum 1-1,5 havonta való szállítás megrendelését.

 

9. Adatvédelem, adatvédelmi nyilatkozat, szabályzat

Adatvédelem, adatvédelmi nyilatkozat, szabályzat a https://www.hobbycard.hu/adatvedelmi-nyilatkozat oldalon elérhető.

 

10. Panaszkezelés fogysztónak minősülő felhasználók esetén

10.1.

A Szolgáltató célja, valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti elérhetőségeken közölheti. 

10.2.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

10.3.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4.

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint, azonban általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
 
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai

 

11. Szerzői jogok

11.1.

Miután a https://hobbycard.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://hobbycard.hu/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, módosítása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, megtekintheti azokat bármely formában tárolhatja.

11.2.

A https://hobbycard.hu/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

11.3.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

11.4.

Tilos a https://hobbycard.hu/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://hobbycard.hu/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

11.5.

A https://www.bytecloud.hu/, https://www.hobbycard.hu/, https://www.hobbycard.eu/, https://www.hobbycard.cloud/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

11.6.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összegét a felhasználás mértékétől függ, melyet akár jogosult szakértő benovásával megállapítani. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató minden egyéb költségét - pl. szakértői díj, közjegyzői díj, stb. - szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

 

12. Nyereményjáték szabályzat

Nyereményjaték szabályzat: https://www.hobbycard.hu/nyeremenyjatek-szabalyzat

 

13. Záró, vegyes rendelkezések

13.1.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

13.2.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

13.3.

Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

13.4.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

13.5.

Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

13.6.

Szolgáltató a webshopban található termékekhez  való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

13.7.

Szolgáltató - az általa elfogadott fizetési módok tekintetében - nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

13.8.

Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.